Abhati
MÆRKER
10 stk
1 stk
1 stk
1 stk
Produkttype
1 stk
3 stk
2 stk
1 stk
4 stk
3 stk

Abhati

Abhati Suisse er et hudpleje- og velværemærke, der er produceret i Schweiz, grundlagt af Anju Rupal, baseret på etisk tænkning og samtidig dybt forankret i den indisk-ayurvediske tradition. Selve ordet Abhati kommer fra sanskrit og betyder “Oplys din sjæl”.

1 solgt produkt betaler 1 måneds skolegang for 1 pige.

BOTANISK SKØNHED & ÆSTETISK AKTIVISME

Abhati Suisse er et hudpleje- og velværemærke, der er produceret i Schweiz, grundlagt af Anju Rupal, baseret på etisk tænkning og samtidig dybt forankret i den indisk-ayurvediske tradition. Selve ordet Abhati kommer fra sanskrit og betyder “Oplys din sjæl”.

ÆSTETISK AKTIVISME Hvert produkt indeholder “a dream, a vision, a mission and a cause”: Abhati har som drøm om at gøre verden til et sted, hvor vi bliver lidt bedre til at hjælpe hinanden - en vision om at skabe produkter, der løser problemer frem for at være med til at skabe nye - en mission om at forene økologisk dyrkede, ayurvediske planter og schweiziske urters terapeutiske kvaliteter i en serie luksuriøse, bæredygtige fair-trade skønhedsprodukter - og den gode sag: at finansiere indiske pigers skolegang og modvirke, at mange i dag tages ud af skolen allerede i 12-års alderen for at blive gift væk.

1 PRODUKT - 1 PIGE - 1 MÅNED I SKOLE - Takket være Anju Rupals indiske baggrund taler hun sproget, og det har været en afgørende faktor for at kunne finde de rette samarbejdspartnere og NGO’er til at føre mærkets gode sag ud i livet og sørge for, at 1 solgt produkt betaler 1 måneds skolegang for 1 pige.

DEN VIGTIGE ÅBENHED Mærkets internationale hjemmeside viser på et barometer antallet af piger, Abhati har sendt i skole - målet er at runde millionen senest 2025.

AYURVEDISK VISDOM FORTOLKET AF NOGLE AF BRANCHENS FREMMESTE PROFESSIONELLE Abhati er inspireret af ayurvedas søgen efter balance mellem energier for at skabe ro i krop, sind og sjæl. Nogle af branchens mest respekterede navne har doneret deres tid og engagement med den ene klausul, at de ville have frie hænder - fra de fagpersoner, der har fundet frem til og indkøbt råmaterialerne over dem, der har formuleret produkterne i laboratorierne og den anerkendte parfumeur Geza Schön, der har komponeret duftene, til designbureauet Paperlux, som bl.a. også arbejder for Hermès og Alexander McQueen, og som har stået for den visuelle del. Sammen har de frembragt, hvad der i dag fremstår som verdens første æstetisk og aktivistisk udviklede, naturlige hudplejemærke.

Abhati’s kunder skal altså vælge mærket primært for dets kvalitative egenskaber - ikke kun ud fra velgørenhed. ”Jeg mener, velgørenhed er gammeldags - i stedet skal vi over i ”social enterprises” - virksomheder med et socialt sigte indbygget i selve deres DNA”. Derfor har Abhati også kliniske studier og forskningspapirer, der viser præcis hvordan en bestemt opskrift eller urt virker sammen med kroppens kemi”.

RESULTATET er en serie høj-effektive og etiske, økologiske produkter, skabt til et kræsent klientel - til en pris, som gør det muligt for alle at være med (95 - 475 kr.). Hvert produkt er et resultat af grundig, forskningsmæssig research, fremstillet med de bedste råmaterialer uden brug af kemiske ingredienser, parabener eller dyreforsøg. De er også, hvad Anju Rupal kalder ”factory-free”: alt fra start til slut laves i huset, fra produktudviklingen i laboratoriet over produktionen til produkterne fyldes og pakkes ved håndkraft. Flere af produkterne giver i øvrigt mulighed for fleksibel anvendelse - fx er læbebalmen suveræn til neglebånd, hårolien er god pre-shave til mænd og conditioner’en perfekt, når benene skal barberes.

At Abhati socialt og miljømæssigt agerer i fremtidens interesse ses også af, at virksomheden er tildelt en B Corp-certificering.  B CORPS B Corp er for forretningslivet, hvad en Fair Trade certificering er for kaffe eller en USDA Organic certificering er for mælk.

En B Corp er en ny type virksomhed, der benytter forretningslivets muligheder til at løse sociale og miljømæssige problemer. En B Corps certificering viser, at virksomheden opfylder strenge krav om en aktiv social og miljømæssig indsats samt om ansvarlighed og gennemsigtighed.
OM NORD BRANDS

Nord Brands er et lille firma med store visioner - at blive en af de førende virksomheder i Skandinavien indenfor salg og markedsføring af nichebrands på det kosmetiske område.
Dette betyder, at høj kvalitet kendetegner alle vores produkterne, hvilket bl.a. sikres gennem tæt kontakt til vores leverandører.  

Kundeservice

Hvis du har brug for vejledning eller hjælp, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.

NORD BRANDS APS       © 2015      GUNNAR CLAUSENS VEJ 17C      8260 VIBY J      CVR 3490 3069      +45 71 99 20 00      SALES@NORDBRANDS.DK
0